top of page

PİYASA VE KAMUOYU ARAŞTIRMALARI

GÖLGE MÜŞTERİ, PAZARLAMA, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE KAMUOYU ARAŞTIRMALARI...

İŞ DÜNYASINA YÖNELİK ARAŞTIRMALARDA YANINIZDAYIZ...

ARAŞTIRMA TASARIMI
VERİ TOPLAMA
VERİ ANALİZİ

Amacın Belirlenmesi: Araştırmanın ilk aşamasıdır. Bu aşamada çalışmanın amacı doğrultusunda toplanması gereken verilerin neler olduğuna ve verilerin nasıl kullanılabileceğine karar verilir. Bir araştırmada amacın belirlenmesi, doğru veri toplamak için kritik önem taşımaktadır. 

Araştırmanın Planlanması: Araştırmanın amacı doğrultusunda modelinin oluşturulduğu aşamadır. Bu aşamada verilere ne tür analizlerin uygulanacağı belirlenir. 


Örnekleme: Anakütleyi tanımlayıp, içerisinden araştırmanın yapılacağı hedef kitleyi belirlemeye yaramaktadır. Hedef kitlenin belirlenmesinin ardından bu hedef kitleden anlamlı sonuçlar elde edilmesi için gereken örnek sayısı hesaplanmaktadır. 

Araştırmanızın amacı doğrultusunda uygun veri toplama tekniklerini kullanıyoruz. Araştırmanız nitel ise odak grup toplantıları ve derinlemesine mülakat teknikleri ile; nicel ise CATI (Bilgisayar destekli telefon ile anket), CAPI (Bilgisayar destekli yüz yüze anket), CAWI  (Bilgisayar destekli Web Anketi) ve Gizli Müşteri teknikleri ile veri topluyoruz. 

Toplanan ham verileri öncelikle analize uygun hale getiriyoruz. Bunun için verilerinizi öncelikle manuel, sonrasında istatistiksel tekniklerle gözden geçirerek uç değer içeren ve gözden kaçan eksik ve hatalı verileri eliyoruz. Ardından veri analizine geçiyoruz. Verilerin analizinde öncelikle betimleyici istatistiklere yer veriyor, sonrasında ölçek türüne göre ön testleri uyguluyoruz. Ön testlerin ardından uygun analiz tipine karar verip istatistiksel analizlere geçiyoruz. 

bottom of page